Food & Health



ညဘက္ေတြ အိပ္မေပ်ာ္ရင္ ဒီလိုအစားအစာေတြကိုစား

အေမရိကန္နဲ ့သိပၸံပညာရွင္မ်ား သုေတသနျပဳခ်က္မ်ားအရ ႏြားႏို ့ထဲမွာ ေသြးရည္ၾကည္ဓာတ္ ေပါင္းစပ္ပါ၀င္တဲ့ အမိုင္ႏိုအက္စစ္ ထရစ္ပ္တိုဖန္း (Tryptophan)ရယ္၊ ေမာ္ဖင္းတစ္မ်ိဳးနဲ ့တူညီတဲ့ သဘာ၀ေမာ္ဖင္းဓာတ္ရယ္ ပါ၀င္ေနတယ္လို ့ဆိုပါတယ္။


အဲဒီဓာတ္ႏွစ္မ်ိဳးလံုးဟာ စိတ္ၿငိမ္ေစၿပီး အိပ္ေပ်ာ္ေစတယ္လို ့သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ညစဥ္ ႏြားႏို ့ေသာက္ျခင္းဟာ အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္မႈကို တြန္းလွန္ႏိုင္တယ္လို ့ဆိုပါတယ္။


အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္တဲ့လူေတြက အိပ္ရာမဝင္ခင္မွာ အခ်ိဳရည္တစ္ခြက္၊ ဒါမွမဟုတ္ ႏြားႏို ့ပူပူတစ္ခြက္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေပါင္မုန္ ့တစ္ခ်ပ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ဆိတ္ဆန္ျပဳတ္တစ္ခြက္ စားေသာက္လိုက္ၿပီးမွ အိပ္ရာဝင္ရင္ အိပ္မေပ်ာ္တဲ့ဒဏ္ကို မခံရေတာ့ဘဲ ေကာင္းေကာင္းအိပ္ေပ်ာ္သြားတယ္လို ့သိရပါတယ္။

 

Prepared/Ready Made Food အရံသင့္အစားအစာဆိုင္ေပါင္း ၂၉ ခုရွာရန္ႏွိပ္ပါ။

 

အဲဒီလိုျဖစ္ရတာကေတာ့ အဲဒီအစားအစာေတြထဲမွာ ဦးေႏွာက္ၾကီးထဲကေန 5-Hydroxytrgptamine ကိုမ်ားမ်ားေပါက္ပြားေစျပီး လူကိုငိုက္မ်ဥ္းလာေစတယ္။

 

ႏြားႏို႕မွာက်ေတာ့ အာရုံေၾကာမ်ား တက္ၾကြမႈလႈံ ့ေဆာ္တဲ့ဓာတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးတဲ့ဓာတ္ပါရွိေနတာေၾကာင့္ စိတ္လႈပ္ရွားမႈ၊ စိတ္ေထြျပား မတည္ၿငိမ္မႈျဖစ္တဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ ႏြားႏို ့ခြက္ႀကီးတစ္ခြက္စာ ေသာက္လုိက္ရင္ စိတ္ၿငိမ္သြားတတ္ပါတယ္။

 

လူေတြစိတ္မတည္ျငိမ္တာ၊ စိတ္မရွည္စိတ္တို စိတ္ဆတ္၊ စိတ္ဆိုးလြယ္တတ္တာေတြဟာ စိတ္နဲ ့ဆိုင္တဲ့အေႏွာင့္အယွက္ေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ အာဟာရမလံုေလာက္မႈရဲ့ အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။

 

Agar  ေက်ာက္ေက်ာထုတ္လုပ္ငန္းေပါင္း ၈ ခုကိုရွာရန္ႏွိပ္ပါ။

 

ေျဖရွင္းရမယ့္နည္းလမ္းကေတာ့ အစားအေသာက္ေတြရဲ့ အတြဲအဖက္ေတြကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။

 

ဦးေႏွာက္အားေကာင္းၿပီး ေသြးလည္ပတ္မႈ သြက္လက္ေစမယ့္ အစာအာဟာရမ်ားျဖစ္တဲ့ ႏြားႏို ့၊ ႏို ့ထြက္ပစၥည္းမ်ား၊ ငါးမ်ား၊ ဥအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ သစ္ၾကားသီး နဲ ့ဆန္ေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။

 

အထူးသျဖင့္ နံနက္နဲ ့ညမွာ ႏြားႏို ့တစ္ခြက္စီေသာက္ေပးသင့္ပါတယ္။ အဲဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ဓာတ္အေျခအေနဟာ ျပဳျပင္တိုးတက္ ေကာင္းမြန္လာပါလိမ့္မယ္။

 

Read More >>>>>   ဝမ္းမွန္ခ်င္ရင္ ဒီအစားအစာေတြကိုစားလိုက္ပါ

 

Credit: ေမာင္ေမာင္လိႈင္(အပ္စိုက္ကု)

Read times Last modified on Tuesday, 10 September 2019 12:40
Rate this item
(1 Vote)