Food & Health



ရိုးတြင္းျခင္ဆီကို စားသံုးျခင္းျဖင့္ ရရွိႏိုင္ေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား

အမဲစြပ္ျပဳပ္ ၊ ဆိတ္စြပ္ျပဳပ္ ၊ ၾကက္စြပ္ျပဳပ္ စားဖူးတဲ့သူတုိင္း အရိုးထဲက ရိုးတြင္းျခင္ဆီမဲမဲေလးေတြကို စုပ္စားျခင္း ၊ ျခစ္စားျခင္းတာတို႔ စားဖူးၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။

 

ရိုးတြင္းျခင္ဆီက ပါတာကလည္း နည္းနည္းေလနဲ႔ အရသာကိုရွိလို႔ စားလုိ႔ကလည္းေကာင္း စားရတာလည္း မဝဘူးမလား။ အခုေျပာျပေပးမွာကေတာ့ ရိုးတြင္းျခင္ဆီက က်န္းမာေရးအတြက္ ဘယ္လိုေကာင္းက်ိဳးေတြရွိလဲဆုိတာ ကို ေျပာျပေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

ရိုးတြင္းျခင္ဆီက အရိုးတြင္းမွာရွိတဲ့ တစ္ရွဴးအပြျဖစ္ျပီး ေအာက္ဆီဂ်င္ေတြ ပို႔ေပးတဲ့ေသြးနီဥ ၊ ခုခံအားအတြက္လုိအပ္တဲ့ ေသြးျဖဴဥ နဲ႔ ေသြးတိတ္ေစတဲ့ ေသြးဆဲလ္တစ္မ်ိဳးကို ထုတ္လုပ္ေပးတဲ့ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။

 

ရိုးတြင္းျခင္ဆီမွာ ကယ္လိုရီ ၁၁ဝ ၊ အဆီဓာတ္ ၁၂ ဂရမ္ ၊ ပရိုတင္း ၁ ဂရမ္ ၊ ဗီတာမင္ ဘီ 12 - ၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ၊ ဗီတာမင္ ဘီ 2 - ၆ ရာခိုင္ႏႈန္း ၊ သံဓာတ္ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္း ၊ ဗီတာမင္ အီ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ၊ ေဖာ့စ္ေဖာရစ္ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ၊ ဗီတာမင္ ဘီ 1 - ၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ၊ ဗီတာမင္ ေအ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္း အဓိကပါဝင္ပါတယ္။

 

ရိုးတြင္းျခင္ဆီမွာ ေကာ္လာဂ်င္ ပရိုတင္းပါဝင္မႈလည္းမ်ားတာေၾကာင့္ အသားအေရတင္းရင္းဖုိ႔ နဲ႔ အရိုးအဆစ္နာက်င္တာေတြအတြက္ စားေပးသင့္တဲ့ အစားအေသာက္တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

 

 
Read More >>>>>    မနက္စာ ၾကက္ဥစားျခင္း၏ ေကာင္းက်ိဳးမ်ား

 

ႏြား ၊ ဆိတ္ ၊ သိုး တို႔ကေနရတဲ့ ရိုးတြင္းျခင္ဆီက ေရာင္ရမ္းျခင္းကို ေလ်ာ့က်ေစျပီး ခုခံအားကို ျမင့္တက္ေစတဲ့ conjugated linoleic acid (CLA) ပါဝင္ပါတယ္။

 

အရိုးနဲ႕ အရြတ္က်န္းမာေရးအတြက္ အေထာက္အကူျပဳတဲ့ glycine, glucosamine, and chondroitin ေတြလည္းပါဝင္တာေၾကာင့္ အရိုးအဆစ္သန္မာဖို႕အတြက္ မ်ားစြာ အေထာက္ကူ ျဖစ္ေစပါတယ္။

 

glycine, glucosamine, and chondroitin တုိ႕လို႕ ဓာတ္ေတြပါဝင္တာေၾကာင့္ ရိုးတြင္းျခင္ဆီဟာ အရိုးနဲ႔ အရြတ္က်န္းမာေရးအတြက္ အက်ိဳးျပဳတဲ့အျပင္ ရိုးတြင္းျခင္ဆီမွာပါတဲ့ glycine နဲ႕ conjugated linoleic acid (CLA) တို႕ဟာ ကိုယ္တြင္းမွာျဖစ္ေနတဲ့ ေရာင္ရမ္းျခင္းကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏုိင္တဲ့ အာနိသင္ရွိပါတယ္။

 

Food နဲ႕သက္ဆိုင္တဲ့ Catagories မ်ားကိုရွာခ်င္ရင္ ဒီကိုႏွိပ္ပါ။

 

ပါဝင္တဲ့ ေကာ္လာဂ်င္ေၾကာင့္ အသားအေရတင္းရင္းေအာင္ သူက ထိန္းသိမ္းေပးမယ့္အျပင္ အသက္ႀကီးလာရင္ ျဖစ္တတ္တဲ့ အရိုးအဆစ္နာက်င္တာေတြ  ဒူးေခါင္းအရြတ္ပါးျခင္းကိုလည္း သက္သာေစပါတယ္။

 

Source: Hellosayarwon

Read times Last modified on Saturday, 23 November 2019 13:27
Rate this item
(0 votes)